ett till inlägg får de bli...

Heej igen! sitter o läser olika bloggar, o nyss tittade ja på sveriges mest kända gayblogg, tror ja..
o de här har ja kopierat från hans blogg, efter de skriver ja va jag tycker

För mig låter plastikkirurgi som ett väldigt starkt ord. Ett ord som jag förknippar med osäkerhet och rädsla. En människa som väljer att förstora brösten, fettsuga sig eller göra något annat stort med sin kropp kan inte på psykiskt bra eftersom att den väljer att gå under ett konstgjort skal. Att förstora läpparna, som jag nu gjort 5 eller 6 gånger, tycker jag inte är en big deal. Jag är i en fas i livet då jag anser att det är snyggt men en fyllig och plutig överläpp, den dagen jag ångrar mig slutar jag helt enkelt att fylla i läpparna. Fillers går ju ur kroppen efter några månader.

Något som jag tycker är respektlöst att säga, är när folk frågar mig varför jag inte bara fettsuger mig istället för att äta nyttigt och röra på mig mer. Jag skulle aldrig sjunka så långt att jag skulle låta någon dra ut fettet ur min kropp med en spruta. Att på egen hand gå ner i vikt och nå sitt mål är bevis på stark vilja, självrespekt, styrka och engagemang. Jag anser att alla dessa 4 positiva egenskaper försvinner samma sekund man lägger sig hos doktorn och drar ut fettet med en spruta.

Jag måste faktis säga att ja inte hållet me honom, plastkirurgi kan ju självklart vara mot osäkerhet osv, men de e kanske 50 % tror ja...
ja tycker att om man e överviktig o verkligen inte lyckas bli som man vill så kan man operera sig o sen träna o lixom finslipa de hela, eller va man ska säga.
Sen de han skrev me tjock text, asså de klart de finns säkert människor som har alla de 4 sakerna men inte lyckas ändå...

asså, så som han har skrivit låter han väldigt dömande, vilket ja är jätteemot ! ja tycker att de helt å hållet ett eget och personligt beslut. Självklart kan min åsikt vara som den är för att ja själv, fast än att ja bara är 14 år, gjort en skönhetsoperation, inte lika stor, men ja ändrade ju på mig...

iaf, de e va ja tycker, skriv gärna va ni tycker, förlåt för ett överdrivet långt inlägg o ännu en gång
Go natt
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0